Мисията на Съюза на слепите в България е защита на човешките, гражданските, социалните, икономическите и други права на хората със зрителни увреждания
English

Промени цвета:
Размер на шрифта:
Европейски съюз

Новини

РО на ССБ гр. Русе

По случай 15 октомври - Международния ден на белия бастун РО Русе, съвместно с ЦСРИН, организирахме на 12 и 13 октомври двудневна екскурзия до Казанлък. Група от 46 съюзни членове и придружители потеглихме рано сутринта от Русе и първата ни спирка беше храм паметника "Рождество Христово" в град Шипка, построен в памет на героите от Руско-турската освободителна война 1877-1878 година. Разгледахме храма и с голям интерес изслушахме беседата изнесена от незрящия Дечко Гърбатулов, който вече 52 години бие камбаните в храма.

След това потеглихме към село Скобелево и посетихме етнографския музеи "Дамасцена". Там разгледахме огромната градина, музея, розоварната, изкуственият водопад. От магазина си купихме сувенири и продукти съдържащи розова вода и розово масло. Обядвахме и потеглихме, към Казанлък, където нощувахме в едноименния хотел.

На следващия ден продължихме с разглеждането на Тракийската гробница в парка "Тюлбето", която е един от най-значителните паметници на Тракийската култура в българските земи, включена в листата на Световното културно наследство на ЮНЕСКО през 1979 година. На групи по 4 човека влязохме и разгледахме стенописите в коридора и куполното помещение.

Разходката ни завърши с посещение в "Музея на розата".Намиращ се в центъра на града, той съхранява над 15 000 експоната свързани с розобера и розопроизводството в цяла България.

Тръгнахме си с обещание, че ще се върнем пак през месец май, когато розите цъфтят.